Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Dzis nie bedzie smiesznie, bedzie powazniej

Blog:  domi-jacek
Data dodania: 2011-01-22
wyślij wiadomość

 Znow zwracam sie do was z pytaniem co byscie zrobili na naszym miejscu...

Temat na tablicy: DRZWI WIATROLAPOWE - Montowac czy nie montowac?

 

Chodzi o to, ze poczatkowo drzwi miedzy wiatrolapem a czescia mieszkalna mialo w ogole nie byc. Dlatego tez zostawilismy tam przestrzen otwarta. Ale coraz czesciej sie zastanawiamy czy to nie byl blad i byc moze zdecydujemy sie dobudowac kawalek sciany aby wstawic drzwi.

Co przemawia za i przeciw drzwiom

ZA:

1) Wiatrolap nie bez powodu ma taka nazwe... Jego funkcja to przeciez "lapanie" pierwszego wiatru i chlodu po wejsciu do domu i nie wpuszczanie zimna do czesci mieszkalnej.

2) W wiatrolapie jest wejscie do kotlowni a dalej przez kotlownie jest przejscie do garazu. I obawiamy sie, ze posiadajac piec na ekogroszek pewne smrody kotlowniane i garazowe moga przedostac sie do czesci mieszkalnej jesli drzwi nie bedzie ...Drzwi w wiatrolapie obronilyby nas przed tym blog budowlany - mojabudowa.pl

 

PRZECIW

1) Drzwi psuja nam "caloksztalt" wolnej przestrzeni, jednoczesnie pomieszczenie mieszkalne traci optycznie na wielkosci i wydaje sie mniejsze

2) Drzwi psuja nam "caloksztalt" wolnej przestrzeni, jednoczesnie pomieszczenie mieszkalne traci optycznie na wielkosci i wydaje sie mniejsze blog budowlany - mojabudowa.pl

 

Aby bardziej zilustrowac sytuacje wklejam 2 zdjecia:

- jedno (mam nadzieje, ze wlasciciel sie nie obrazi, ale zapozyczylam je z istniejacego juz blogu Lapiska) przedstawia Lapiska ze sciana i przyszlymi drzwiami w wiatrolapie

- drugie to nasze, jeszcze surowe, ale ukazujace rzut z salonu na wiatrolap bez sciany i drzwi

1. ze sciana oddzielajaca wiatrolap od reszty 

mojabudowa.pl - blog budowlany

2. bez scianki i bez przyszlych drzwi

mojabudowa.pl - blog budowlany

 

 

KTORA OPCJA LEPSZA? 

CZY WSZYSCY MACIE DRZWI??

A JESLI NIE WSZYSCY TO CZYM OGRZEWACIE DOM? BO SIE BOJE; ZE EKOGROSZEK NIEZLE NASMRODZI LUB NABRUDZI...

MOZNA NIE DAC DRZWI WIATROLAPOWYCH JAK SIE MA KOTLOWNIE NA EKO-GROSZEK???

 

24Komentarze
Data dodania: 2011-01-22 22:15:41
Jak najbardziej za drzwiami jestem, w zimie to docenicie
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-22 22:24:31
Jeżeli mogę wam doradzić to sugeruje zostawienie drzwi w wiatrołapie obniży to utraty ciepła w zimie,zmniejszy możliwość dostania się do części mieszkalnej zapachów z kotłowni i garażu np.po odpaleniu samochodu.
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-22 22:31:28
Ja jestem za tym by były drzwi oddzielające wiatrołap od mieszkalnej części domu. Moi rodzice zrezygnowali z wiatrołapu by mieć większą przestrzeń, teraz żałują i będą dobudowywali ganek. Tak sobie w środku poprzerabiali, że nie ma już nawet jak zrobić wiatrołapu...
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-22 22:33:07
calineczka
dzieki, tez mi sie tak wydaje ...
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-22 22:34:32
marta
no pewnie, ze mozesz doradzic!:))) wlasnie po to zwracam sie do was z pytaniami, bo jestescie swietnymi doradcami! z ta kotlownia i garazem to chyba swieta prawda...
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-22 22:35:37
Ja do siebie będę szukała jak najbardziej oszklonych by tą przestrzeń ukazywały...
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-22 22:35:52
wero
Ale jaja...Nie zdawalam sobie sprawy, ze te straty ciepla sa az tak olbrzymie... :( no prosze. Dziekuje! i pozdrow rodzicow. Napewno beda mieli fajny ganek :)
odpowiedz
ppapi  
Data dodania: 2011-01-22 22:50:12
Ja jestem za wiatrołapem. My przerabiamy nasz projekt i dobudowujemy właśnie wiatrołap. Dla mnie główny plus to po pierwsze kwestia zatrzymania powietrza z zewnątrz, na pewno ucieka mniej ciepełka, a po drugie jest to taka "strefa" pomiędzy osobą z zewnątrz a moim domem- rodziną. Gdy otwieram drzwi nie chce aby każdy odrazu miał wgląd do mojej przestrzeni. Tak już sobie to uroiłam
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-22 23:14:14
Oczywiście drzwi jak najbardziej! Nie muszą to być jednak standardowe drzwi,mogą być szklane,wahadłowe lub jakie tylko tam się zmieszczą i wam podobają :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-22 23:36:00
weźcie bardzo przeszklone drzwi i też będzie pięknie:) Wcale aż tak bardzo nie zamkną Wam tej przestrzeni
odpowiedz
galatea  
Data dodania: 2011-01-22 23:51:50
zrób drzwi, a jak nie chcesz optycznie zabierać przestrzeni, to niech będą z przeszkleniami
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-23 01:53:28
Dominiko, ja miałam bardzo podobny problem. Mam mały dom, wiatrołap mikroskopijny - myślałam więc o tym, żeby nie robic tam drzwi do holu, ale mój mąż wybił mi ten pomysł z głowy. Tomek chce drzwi i w sumie mu się nie dziwię - wiatrołap faktycznie ma za zadanie zatrzymanie podmuchów wiatru z zewnątrz do części mieszkalnej domu. Teraz w wynajmowanym domu nie ma wiatrołapu - w korytarzu jest prawie tak zimno jak na dworze, mimo że mamy spory grzejnik :( No to sobie wykombinowałam, że wstawię tam zupełnie przeszklone drzwi - ale nie z szybą mleczną tylko przezroczystą. Może Ci pomoże wpis o moim małym wiatrołapie: http://www.kasiaros.mojabudowa.pl/?menu=pokaz&id=38801&#i_38801
odpowiedz
stforek  
Data dodania: 2011-01-23 02:48:20
Myślę że jednak wiatrołap powinien mieć drzwi. Nie bez powodu ma tak chyba 99% projektów (przynajmniej tych które ja oglądałem). Bez drzwi to napewno nie będzie wiatrołap tylko ... nie wiem część salonu, przedpokój czy coś. Brak wiatrołapu można zastosować w bloku natomiast przy wejściu prosto z dworu w zimie może być uciążliwie (o czym świadczy temp. zimą w wiatrołapach). Oczywiście do tego straty ciepła które przekładają się na wyższe rachunki.
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-23 08:19:57
powiem z doświadczenia. W zyciu nie zrezygnowalabym z drzwi do wiatrołapu. 1. zatrzymuje chlod 2. nie brudzi sie i nie kurzy sie tak z garazu i kotlowni :).
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-23 08:24:24
Domi a ja poza łapaniem zimna widzę jeszcze inne wady braku drzwi patrzę z salonu na otwarty wiatrołap i co widzę oczami wyobraźni????? stertę butów moich dzieciaków hehe mam ich tylko dwoje a butów w moim przedpokoju jest tyle jakbym całą klasę wychowywała ;) tak więc też jestem za drzwiami :)
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2011-01-23 09:50:25
Domis
ja dopiero dzisiaj do ciebie trafiłam ale juz chyba wszystko zostalo powiedziane:) słuchaj dziewczyn:) Wszyscy mądrze mówią:) Witarołap to waitrołap:) Ma mieć drzwi :) Buziaczki :))
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-23 10:37:05
kuzyn mojego męża miał tylko jedne drzwi miedzy garażem a częścią mieszkalną i po jakimś czasie zamurował je, bo twierdził,że spaliny nie dały im "żyć" więc to chyba o czymś znaczy :)
odpowiedz
lusilu  
Data dodania: 2011-01-23 11:29:33
Jak najbardziej drzwi w wiatrołapie:)
odpowiedz
virion  
Data dodania: 2011-01-23 12:45:59
zdecydowanie jestem za drzwiami! patrzac na zdjecie 1 i tak jest tak duza przestrzen, że nie ma sensu na siłe cos powiekszac, tym bardziej, ze patrzac na zdjecie 2, wcale ta przestrzen nie wydaje sie wieksza! mamy zamkniety wiatrołap i prawde mowiac czuje kiedy małż nie zamknie do niego dzrwi, gdy idzie po drewno do kominka
odpowiedz
romka  
Data dodania: 2011-01-23 14:12:37
ja mówię wstawić!!!! wstaw sobie takie jak najbardziej przeszklone, żeby nie przydusiły tej przestrzeni, jak ich nie wstawisz na początku to po pierwszej zimie wstawisz na bank tyle że z większym zachodem :))
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-23 17:15:22
Oczywiście,że drzwi muszą być:)) Zresztą wszyscy już wszystko napisali:)))
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-23 18:41:15
Chciałam zrezygnować z drzwi, bo nie pasowały mi do schodów (miały się na nie otwierać), ale kierownik budowy stanowczo mi to odradził. Latem mogłoby ich nie być, ale zimą są baaaardzo przydatne! Mam taką sytuację, jak Ty - w wiatrołapie wejście do garażu+kotłowni na eko. Przed kurzem z groszku dostatecznie chronią jedne drzwi (ale mam o odporności ogniowej 30min.)
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-24 12:09:14
Bez drzwi wiatrołap nie byłby już wiatrołapem, tylko "wiatrowpuszczaczem"! A ta nazwa jakoś nie ten teges! ;P Także... jestem na tak! Drzwi w wiatrołapie to dla mnie podstawa! :)
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2011-01-24 17:41:14
my dajemy drzwi.. chcemy oddzielić wiatrołap od reszty domu
odpowiedz

Buahahaha, i to ma byc bateria???

Blog:  domi-jacek
Data dodania: 2011-01-21
wyślij wiadomość

ale sie usmialam jak ja zobaczylam blog budowlany - mojabudowa.pl normalnie az nie moglam sie powstrzymac i musialam wrzucic zdjatko blog budowlany - mojabudowa.pl

Ktos chetny by ja zakupic??? jak cos to "stoi" za 40 Euro :))) 

mojabudowa.pl - blog budowlany

33Komentarze
rysiowa  
Data dodania: 2011-01-21 20:20:07
Jasna pała !!!
Wolałabym żeby ten dinks był do góry skierowany :))
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-21 20:25:45
hahahaah
Rysioweczko!!!! :)
odpowiedz
glx19a  
Data dodania: 2011-01-21 20:32:47
hhaha nie zły pierwszy komentarz haha.. no, ale faktycznie dziwna ta bateria to czarne wyglada jak guma
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-21 20:39:05
wygląda jak pisior :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-21 20:44:41
pisior murzyna !!!!!
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-21 20:50:13
WŁAŚNIE HAHAHA JAK ZWIĘDŁY FIUTEK HAHA
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-21 20:50:28
MURZYŃSKI HAHA
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2011-01-21 20:54:22
hahaha
Umarłam z wasz dziewczyny!! :) Nie am to jak właściwe skojarzenia;))) Domi! To ja wole tą umywalkę;))
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2011-01-21 20:59:53
Które drzwi wybrałas?:)))
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-21 21:07:22
dziewczyny!!!
ciekawe czymu zaden facet nie wypowiedzial sie jak dotad na temat tej ARMAT(UR)Y ??!! ale macie skojarzenia, swintuchy!
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-21 21:08:14
Edys,
drzwi jeszcze na 100% nie wybralam, ale jak na dzien dzisiejszy to chyba nr 2 :) choc ja mam sentyment do nr 1 w orzechu, ale boje sie, ze malo swiatla dadza na przedpokoj
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-21 21:37:45
Hahahaha! Wasze komenty mnie rozwaliły, Babiszony moje Kochane! A że jestem po lampce wina - to niewiele mi trzeba! ;P Rozbawiłyście mnie do łez! :D :D ;P Marcia - Twój komentarz jest bezcenny! A wstawki typu - "murzyńskie" - THE BEST!!! :D
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2011-01-21 21:38:35
2 tez ladna a w jedynce masz racje torche malo by tego swiatełka było:/
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-21 21:41:46
Domi, a Ty chcesz ode mnie te namiary, o których pisałam u siebie czy nie??? :D
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-21 21:59:45
a to dobre!przynajmniej nie byloby widac zaciekow ha ha
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-21 22:01:03
ale się z mężem uśmialiśmy - pierwszy raz widzę cos takiego...określenie BATREIA nabiera nowego znaczenia ;) myślę że projektantem tej " ARAT(UR)Y" jest kobieta..w podziękowaniu za udane życie.....:))))
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2011-01-21 22:08:18
heheh;) fikuśna:)) cos mi przypomina...;)
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-21 22:29:42
wersjade
jakby było udane, było by w drugą stronę :D
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-21 22:39:07
może nie chciała się chwalić...ale masz rację..to mogła byc zemsta!!!
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-21 22:44:11
wersjade i wlasneniebo
a moze ona ma poprostu slabosc do murzynow? :)))
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-21 22:47:12
skoro ma słabość , to w takim razie hołd...tak czy siak już nigdy potem nie spojrzę na kran w taki sam sposób jak do tej pory..;) heheh, dzięki :) i tak dobrze że nie ma 2 owalnych "gałek " po bokach do odkręcania wody...dopiero byłyny JAJA
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-21 23:00:56
wersjade
hahaha, no teraz to mnie rozwalilas na lopatki!!! :) przepraszam, ze przez mnie nie bedziesz mogla normalnie umyc zebow :))) a z tymi galkami to pojechalas!!!:)))
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-21 23:06:22
i tak komentarz Rysiowej powalił mnie na kolana ... takze ja zglaszam sprzeciw i tyz chce jak Kasia :D
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-21 23:08:42
komentarz Rysiowej
fakt, komentarz najlepszy! Rysioweczko, miejmy nadzieje, ze Twoje wnuki go nigdy nie przeczytaja! jestes boska!!! :)
odpowiedz
romka  
Data dodania: 2011-01-21 23:30:50
hahahaah
ale fiutek :DDDDD ahhahahhaha przepraszam, ale mi sie tak skojarzyło
odpowiedz
romka  
Data dodania: 2011-01-21 23:31:24
Domi ja bym wolała tą umywalkę :))))
odpowiedz
galatea  
Data dodania: 2011-01-21 23:42:57
zabierzcie stąd tego ochlaptusa bo mi nastrój w domu pryśnie ;-(
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-22 08:24:05
heheheh , ja tylko jak zobaczyłam zdjęcie to miałam takie skojarzenie jak większość:))) I też tak chcę jak Rysieńka:)))
odpowiedz
radzia  
Data dodania: 2011-01-22 08:42:26
wcale nie odbiegam od reszty, tez mam skojarzenia jednoznaczne
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-22 10:20:55
po przeczytaniu komentarzy popłakałam się ze śmiechu, skojarzenia miałam identyczne jak wszystkie przedmówczyni a z tymi gałkami to wersjade rozwaliła mnie na łopatki i przypomniało mi się takie powiedzonko, które ostatnimi dniami poznałam "chłop jak dąb a jajka jak żołędzie" :))) jeśli chodzi o komentarz męski to mój mąż skomentował ze niesmakiem "ale brzydki kran" ;(((
odpowiedz
rysiowa  
Data dodania: 2011-01-22 12:20:57
Komentarz mojego Męża : szkoda, że nie ma tych gałek do odkręcania wody, bardzo by pasowały. DAWNO SIĘ TAK NIE UŚMIAŁAM, ZRESZTĄ RYŚ TEŻ !!!
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-22 16:07:50
Ojoj
od dziś zaczynam używać kubeczka do mycia zębów - ta opadła murzyńska wersja mnie do tego przekonała :))))))))
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-22 20:17:26
odnośnie mojej baterii kuchennej, to kupiłam tu : http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=7787729
odpowiedz

"DGP vs. KOMINEK Z PLASZCZEM" - wyniki

Blog:  domi-jacek
Data dodania: 2011-01-21
wyślij wiadomość

 No i klamka zapadla. Jakiez to jest zabawne gdy sie patrzy z perspektywy czasu na wszystkie decyzje podejmowane przed i w trakcie budowy... Decyzje, ktore zapadaly 2 tys razy ze 100% przekonaniem zmienialy sie potem jeszcze z 4 tys razy blog budowlany - mojabudowa.pl

I tak np. jedna z takich decyzji byl sposob ogrzewania domu. Na poczatku mialy byc solary... i plaszcz wodny... Potem odpadly solary (za ich koszt bedziemy palic ekogroszkiem dobre 10-15 lat)...

Nastepnie pojawily sie debaty na temat: DGP czy Plaszcz wodny? ile godzin spedzilismy na rozwazaniach! caly czas bylismy przekonani na 90%, ze bedzie to plaszcz wodny  mimo, iz specjalisci nam  go odradzali- nie wspolgra dobrze z piecem na paliwo stale i troche mija sie z celem w tym przypadku. 

No ale do rzeczy- dzis decyzja zapadla na 99,99%

W pojedynku na te 2 sposoby ogrzewania wygrala jednak dystrybucja goracego powietrza!!! 

No i chyba dobrze, bo jak na wiosce zabraknie pradu przez 3 dni to dgp  przynajmniej troche pomoze, a plaszcz wodny bylby ryzykowny przy tych swoich instalacjach i nagrzewaniu (przynamniej w naszym mniemaniu)... 

Czekamy caly czas na wyceny od kilku firmy, ktore maja nam robic kompleksowo: dgp, zalatwic i podlaczyc kominek, wykonac obudowe. 

Jak narazie wychodzi na to, ze za dgp chca ok 2300 zl (robota+material). Chyba dobra cena co?

Liczylam reszte, i w zaleznosci od tego na jaki wklad sie zdecydujemy to wychodzi za calosc ok 10-11 tys. 

Co wy na to?

Ponizej rzut z planowanym rozprowadzeniem dgp do pomieszczen. 

mojabudowa.pl - blog budowlany

mojabudowa.pl - blog budowlany

 

19Komentarze
Data dodania: 2011-01-21 16:27:27
po sąsiedzku
u nas też będzie DGP, wszystko kupujemy na kratki.pl i spróbujemy to sami zamontować tak zeby wszysko grało, ten nasz lokalny kominkowi dużo kasy woła
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2011-01-21 16:44:24
dgp ma chyba virioneczka z tego co pamietam :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-21 16:53:05
aga i pawel
ten nasz "lokalny" to w ogole jakis taki "nie w ten czas", ciezko sie z nim gada. Dlatego ruszylam z zapytaniami w glab Polski :) u was nie bedzie takiego problemu, bo macie parterowke, u nas trzeba sie jednak przebijac przez pietro na strych i tamtedy pociagnac cala instalacje w dol
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-21 17:59:32
My tez będziemy mieć z dogrzewaniami:) Tylko zeby ta turbina dała sobie radę z aż 7 pomieszczeniami,no i kominek musi byc nie za małej mocy
odpowiedz
galatea  
Data dodania: 2011-01-21 18:15:45
bardzo mi pomógł ten wasz wpis, już się nie upieram przy płaszczu wodnym - mamy mieć gaz ziemny + kominek do dogrzania, więc wybiorę wkład który mi się podba - panoramiczny a czy on z wodą czy z powietrzem to wszystko jedno ;-)
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-21 18:26:53
u nas też wygrało dgp z płaszczem wodnym :) a rozprowadzenie podciągniemy tylko do 4 pokoi na poddaszu z łazienki rezygnujemy bo jest ryzyko "cofki" zapachów gdy instalacja nie działa
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-21 18:31:58
calineczka
no ja sie wlasnie obawiam, ze 14 kw to bedzie za malo dla dgp ... Mowia, ze wystarczy, ale juz kilku specjalistow wypowiedzialo sie, ze lepiej by bylo jakby bylo wiecej... :(
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-21 18:33:21
No. Grunt to dobra decyzja. Decyzja podjęta, decydenci zadowoleni, można weekend zaczynać :)))
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-21 18:33:48
galatea
ciesze sie, ze moj wpis pomogl... Aczkolwiek przyznam szczerze, ze nie wiem czym Cie przekonal. Tzn ja nikogo nie chcialam odwodzic od kominka z plaszczem wodnym, bo to tez super rozwiazanie, ale w naszym przypadku bez sensu. Natomiast powiem szczerze, ze gdybym byla na waszym miejscu i miala GAZ to bym brala plaszcz wodny bez wahania... Ale nakrecilam Ci, co?
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-21 18:35:30
jolaimichal
dzieki za rade! powiem szczerze, ze czytalam wczesniej duzo na temat "cofki", ale calkiem o tym zapomnialam! pewnie masz racje, lazienka to bylby glupi pomysl :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-21 18:36:16
iskierka
ja mam weekend juz od poniedzialku , hahaha (chorobowe) :) ale wam zycze jaknajbardziej przecudnego weekendu!!!
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-21 19:04:41
u nas będzie ogrzewanie podłogowe i dodatkowo mata elektryczna jakbym marzła gdy piec nie będzie działał :) 14kw do dgp w zupełności wystarczy bo nawet nie produkują większych mocy (zdarzają się wyższe ale rzadko) wyższa moc wymagana jest przy płaszczu wodnym powietrze samo z siebie już do góry ucieka a turbina jedynie pomaga w szybszej jego dystrybucji :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-21 19:13:18
tak sobie myślę hehe
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-21 19:53:43
jola
cholerka, ty mi tu nie mysl, tylko fakty rzucaj!!! hihihi :) myslec to ja tez mysle, i ciekawe co potem wyjdzie z tego naszego "myslenia" :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-21 20:54:03
Mąz mówi ze w tym wypadku ważna jest turbina, żeby była mocna i pociągła to powietrze do pomieszczeń.
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-21 21:12:42
calineczka
ja wlasnie dostalam na maila kolejna wycene i co mnie zdziwilo- chca nam wepchnac do takiego malego domku nawet 2 turbiny! to chyba przesada, czy moze nie?
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2011-01-21 21:38:00
2 tez ladna a w jedynce masz racje torche malo by tego swiatełka było:/
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-22 10:49:58
zajżyj do gabrysi :) wrzuciła temacik dgp i płaszcz wodny ja tam w dalszym ciągu jestem za dgp :)))
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-23 01:45:27
Uważam, że podjęliście dobrą decyzję!
odpowiedz

Drzwi wewnetrzne

Blog:  domi-jacek
Data dodania: 2011-01-20
wyślij wiadomość

Jako, ze siedze sobie na chorobowym to mam troche czasu zeby poszperac w necie, pozastanawiac sie co i jak... I tak mnie naszlo na drzwi wewnetrzne. Nie bedzie to jakies wielkie drogie halo, ale chcialabym zeby wygladaly ladnie, zgrabnie i przede wszystkim zeby pasowaly do wnetrza. 

W zwiazku z tym, mam do was pytanko: ktora wersja najfajniejsza???

Pomozcie dokonac wyboru. Nie patrzcie kochani na kolor tylko na wzor. Kolor i tak bedzie prawdopodobnie orzechowy...

1) Deco

mojabudowa.pl - blog budowlany

2) Jamajka

mojabudowa.pl - blog budowlany

3) Toledo

mojabudowa.pl - blog budowlany

4) Manhattan

mojabudowa.pl - blog budowlany

 

????? blog budowlany - mojabudowa.pl

 

24Komentarze
Data dodania: 2011-01-20 20:13:17
jamajka lub toledo- to mój wybór :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-20 20:14:15
Mhm jak dla mnie to nr2, ewentulanie na drugim miejcu nr 4
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-20 20:21:40
Jak dla mnie to jamajka lub manhattan!!!
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-20 20:21:46
Dwa i cztery - i wcale nie kopiowałam z Calineczki! One po prostu wpadają w oko! :D
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2011-01-20 20:26:07
A mi sie podoba 3 i 4:))) z naciskiem na 3:)
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2011-01-20 20:27:05
a tak w ogóle fajnie to teraz wyglada w takich nieopierzonych scianach:))))
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-20 20:32:08
Edys,
mi tez sie podoba :) chyba se wstawie drzwi jeszcze przed tynkami, a co... :)
odpowiedz
rysiowa  
Data dodania: 2011-01-20 20:34:26
Dla mnie też 2 lub 4 :))
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-20 20:34:40
heh,
dzieki za glosy, jak narazie to widze, ze jestescie dosc jednoglosni :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-20 20:40:19
2 zdecydowanie.!!!
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-20 21:22:55
jak dla mnie 2 i 4 :)
odpowiedz
anecik  
Data dodania: 2011-01-20 21:28:51
głosuję na 4
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-20 21:34:06
kochani
dziekuje za glosy! na koniec dzisiejszego dnia (bo udaje sie do lozeczka) sprawa wyglada anstepujaco: Deco Jamajka IIII II Toledo II Manhattan IIII II Moze jutro sytuacja sie zmieni, wowczas wyniki sobie zaktualizuje. Ale jestescie zgrani :) DZIEKUEJ ZA GLOSY!!! sa b. pomocne!!!
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2011-01-20 22:04:54
jaka fajna wizualka;)) wg mnie jamajka lub manhattan;)
odpowiedz
romka  
Data dodania: 2011-01-20 22:40:50
jak dla mnie 4
odpowiedz
lusilu  
Data dodania: 2011-01-20 23:57:57
jak baczuś - 2 i 4
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-21 00:20:04
2 i 4
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-21 00:47:12
3 i 4 - fajne :) A jak Ty wklejasz te drzwi w zdjęcia - proszę o instrukcję!!! Tylko wyłóż jak osiełowi ;)
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-21 08:56:37
Teraz tendencja jest taka, że wszyscy wstawiają Jamaicę gdzie nie spojrzysz. My kupiliśmy POL-SKONE Sempre Lux Z cienkimi szybkami. Mi się bardzo podobają bo nie są oklepane, a przy tym mają dobrą cenę przy fornirze naturalnym. Ja mam kolor marrone.
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-21 11:27:42
Domi dołączam się do mojej przedmówczyni kasiaros, też poproszę o taka instrukcję jak dla osieła :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-21 15:17:37
hihihi,
myslalam, ze jak wstane dzis to zobacze moze jakie sodmienne opinie, ale wy wciaz tacy zgodni!!! :) ale to dobrze, cieszy mnie to, bo przynajmniej takie opinie doradcow pomagaja jednoznacznie podjac decyzje :)))DZIEKUJE WSZYSTKIM!!!! CMOK
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-21 15:20:13
Kasiula i szyszunka
to proste! otwieram zdjecie w Paincie. Potem robie dokladnie to samo ze zdjeciem drzwi, ktore uprzednio zapisalam na dysku. Zdjecie drzwi w Paincie zaznaczam w calosci i kopiuje, przechodze do zdjecia w paincie z domem i wklejam do niego skopiowane drzwi. Potem to kwestia tylko powiekszenia lub pomniejszenia ramki z drzwami :) chwilke trzeba sie pobawic na poczatku, ale potem to juz pestka! :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-22 12:10:15
yupiiii
ale zdolny ze mnie osieł zrozumiałam wykonałam proste jak "budowa cepa"!!!!!
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-23 01:44:43
Domiś, dziękuję!!! Wyklarowałaś to jasno :D Powinnam sobie poradzic!
odpowiedz

Wklad kominkowy-ile KW macie u siebie i jaka firma

Blog:  domi-jacek
Data dodania: 2011-01-20
wyślij wiadomość

 Mamy kolejny dylemat- wlasnie prowadzimy rozmowy z jednym gosciem, ktory ma u nas robic rozprowadzenie dgp i obudowe kominka... ALe koles upiera sie, zeby dac swoj wklad kominkowy: pracuje dla Spartherm. No a jak wiadomo ceny wkladow Spartherm to ok 6 tys do 13 tys. 

Nas na taki nie stac. Facet na slowo KRATKI usmial sie jak kon i powiedzial, ze ta firme mozna sobie.... Na LECHME zareagowal tak samo. CZY LECHMA JEST ZLA???? pierwsze slysze...

No i teraz jest pytanie: jaki wklad kominkowy powietrzny macie u siebie???

i ile KW?

macie dgp???

Jak narazie to najbardziej przekonuje mnie wklad Lechmy, Standard, ale ma on 14 KW. Ja chcialam 16 kw, ale nie maja... Z tego co widze Hajduk tez nie ma. 

Czy 14 KW wystarczy do ogrzania dgp 140 m pow. uzytkowej??? jak macie u siebie???

 

 

11Komentarze
Data dodania: 2011-01-20 13:30:16
Hajduk to bardzo dobra firma :) sama też się na nią zdecydowałam :) ale w swojej ofercie mają najwięcej 14kW (jeden wkład ma 15kw) to chyba musi wystarczyć do ogrzania niestety jeszcze go nie mamy więc nie wiem czy na pewno wystarczy
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2011-01-20 13:51:30
Ja tem mam Hajduczka jak Jola :) ale parametry musze sprawdzic bo ni pomientom;)
odpowiedz
lusilu  
Data dodania: 2011-01-20 14:56:48
tabula rasa jeśli o mnie chodzi...:/
odpowiedz
galatea  
Data dodania: 2011-01-20 15:06:05
my mamy 200 m2 użytkowej i firmy nam mówiły że musimy mieć ok 24 kw a dziś kierownik budowy powiedział żebym miała tak przynajmniej 17 kw ale to drugie źródło bo będzie też gaz, a jeśli chodzi o firmy to myślę że wszystkie które wymieniłaś są dobre i raczej unikaj takich pacanów jak ten koleś
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-20 15:42:56
Nie podpowiem, bo my będziemy mieć kominek z płaszczem wodnym:)))
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-20 16:10:32
My też będziemy mieli z płaszczem wodnym:( A ten koleś to może po prostu chwali swoje,skoro z nimi pracuje to jakiś procent,pewnie do jego kieszonki.!
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-20 16:28:34
Domiś, ja się jeszcze w tej kwestii nie orientowałam - może uda nam się tę sprawę załatwic w maju, a jak nie, to zajmiemy się tym później :) Hajduk, Lechma to dobre firmy - ten koleś tak zareagował, bo to jego konkurencja. powiem Ci, że u nas była podobna sytuacja z oknami - na jednej ulicy dwa salony - Oknoplast i Vetrex. W Vetrexie normalna, miła obsługa, nic nie mówili o konkurencji, gdy powiedzieliśmy, że robiliśmy u nich wycenę. Potwierdzili jedynie, że mają te same profile. Natomiast facet z Oknoplastu, gdy dowiedział się, ze mamy już wycenę z Vetrexu, to wyśmiewał konkurencję, wytykał im jakieś błedy w oknach, ale gdy go zagięłam i powiedziałam, ze i jedne i drugie okna maj,ą podobne parametry i te same profile, a cena różni się o 3 tys. (o tyle był droższy Oknoplast), to facet już mi nie umiał odpowiedziec! Nie wybraliśmy Oknoplastu, bo ten przedstawiciel okazał się zwykłym cwaniakiem! Ten Wasz fachman tez się dziwny wydaje...
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-20 17:30:02
Ja nie lubię, kiedy "fachowiec" konkurencję wyśmiewa... w końcu mamy wolny rynek. Jak ktoś tak reaguje to opuszczam sklep... ale do rzeczy. Wstępnie rozmawiamy z Wężem o Kratkach własnie, bo to polska firma, czyli jakby była reklamacja, tudziez trzeba by było coś dodać lub wymienić to łatwo ich znaleźć. Pytałam na blogu Pana Józefa /iskierka 2008/ jak mu się kominek z tej firmy spisuje /Zuzia/, potwierdził, ze nie ma najmniejszego kłopotu. O Hajduczkach nie słyszałam, sprawdzę. :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-20 21:38:43
Mąż coś tam mówił ze bardzo dobre są z firmy Sequin albo np. Uniflam może warto zajrzeć na stronkę? mhm
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2011-01-20 22:07:34
myślę, że 14 wystarczy wam;) u nas własnie taki planujemy założyć.. Ja w maju dodawałam wpis o liczeniu mocy kominka do domu. Możesz sobie luknąć i policzyć konieczną wydajność;) my chcemy hajduczka u siebie;)
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-21 10:40:43
My mamy Hajduka stalowy z szamotem VOLCANO 2ph 14KW. Powiem, że jest super, grzany całą zimę bo jeszcze nie mieliśmy ogrzewania i szyba jeszcze prawie czysta, dom ma prawie 300m po podłodze. No i mamy z turbiną, rozprowadzenie na górę.
odpowiedz
domi-jacek
ranga - mojabudowa.pl lider
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 728419
Komentarzy: 2563
Obserwują: 186
On-line: 9
Wpisów: 296 Galeria zdjęć: 1117
Projekt LAPIS 2 - ODBICIE LUSTRZANE
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - woj. lubuskie
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2014 czerwiec
2013 kwiecień
2013 marzec
2012 styczeń
2011 grudzień
2011 listopad
2011 październik
2011 wrzesień
2011 sierpień
2011 lipiec
2011 czerwiec
2011 maj
2011 kwiecień
2011 marzec
2011 luty
2011 styczeń
2010 grudzień
2010 listopad
2010 październik
2010 wrzesień
2010 sierpień
2010 czerwiec
2010 maj
2010 kwiecień
2010 marzec
2010 luty
2010 styczeń

OBECNIE NA BLOGU
5 niezalogowanych użytkowników